woensdag 6 juni 2012

Oude brocante lijsten

De een met een nog afschuwelijker borduurwerkje, puzzel of schilderwerkje erin dan de ander.
Maar het gaat mij om die prachtige oude lijsten die eromheen zitten.
De verkopers op de rommelmarkten zie je ook denken,
wat moet zo`n jonge meid nu met die schilderijen?!
Er wordt ook weleens aarzelend gevraagd; "Heb jij zo`n klassiek interieur dan?" 



 Maar het is altijd een kwestie van op de juiste manier combineren en uiteraard...
veel wit eromheen ;)


De inhoud verdwijnt zo snel mogelijk in de kliko, samen met de tig spijkertjes
waarmee de prachtige werkjes met veel zorg waren vast gezet (heel fijn werkje trouwens).



Ik wilde ze eigenlijk wit schilderen maar ik had ze even snel een plekje gegeven en eigenlijk vindt ik ze zo ook wel erg leuk staan dus voorlopig nog geen verfje erover.

Goede nacht alvast!




6 opmerkingen:

  1. Hoi,

    Leuk we hebben de zelfde tik!!
    Ik verzamel ook lijsten klein groot maakt niet uit als ze maar mooi zijn!
    Helaas zijn wij ons nieuwe eetcafé aan het opknappen en heb ik afstand gedaan van de lijsten!!maar nu hangen ze prachtig aan de wand staat echt top!
    Ik zet er van de week foto's op!
    Maar thuis had ik ze naast elkaar voor het raam staan stond erg leuk!
    Nu ben ik weer oude horren aan het mooi maken!!

    Lieve blog groetjes,

    Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Milou

    Waar vind jij toch alles geweldig gewoon weer.
    Staat goed zo je kan ze nog altijd wit maken.
    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind ze zo ook prachtig, maar kan me voorstellen dat je ze graag wilt verven (met de tijd)....hier gaat ook overal een pot verf over ;)

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hou ook zo van die oude lijsten, heb er ook pas een op de kop getikt. Ik weet niet of je alles wit hebt thuis, maar ik vind ze zo toch ook wel heeeel mooi hoor. Groetjes Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb onlangs ook een oude lijst gekocht, een hele grote... Je had me moeten zien lopen op de rommelmarkt met een kist in de ene hand, een enorme lijst rond mijn schouder en nog een aantal plastic zakken. Ik had veel bekijks! Dan denk ik ook altijd dat die mensen raar kijken om zo'n jong meisje met zo'n antieke lijst te zien lopen...

    Groetjes,
    Stefanie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ooh die zijn gaaf, helaas zie je niet heel veel van die lijsten. Ik vind je flessen van de vorige post ook helemaal leuk.

    BeantwoordenVerwijderen